Internet for dummies? 27/6-2011-

För snart en vecka sedan brakade ett av de värsta åskovädren jag varit med om i princip loss utanför mitt fönster, när den första mullrande åskan hamrade loss trodde jag ett ögonblick att balkongen skulle ramla in i rummet eller liknande?!
Det var som alla oväder fantastiskt och skrämmande på en och samma gång men njutningen var kort då tv, bredband och telefon dog inom 2 sekunder.
Jag hade i några dagar svajande internet och under midsommarhelgen var det tvärdött och här kommer vi till det fantastiskt ologiska (har man läst åtminstone ett av mina inlägg så vet man vad jag tycker om bristande logik).
När jag försökte öppna en internetsida kom bara ett felmeddelande upp där det stod att mitt modem ej hade anslutning.
Jag försökte då och då att starta om allt men icke! Samma meddelande dök upp på skärmen.
När ett par dagar gått och Comhem fortfarande inte kunde svara på vad som var fel men sa att de hade tekniker ute satt jag och lusläste felmeddelandet, och döm om min förvåning när det längst ner stod:
"Om du har fortsatta problem med ditt modem och ej har någon internetanslutning vänligen kontakta oss vi Skype"????
Skype kräver internetuppkoppling för den som inte vet.

Dagens motto: "Internethandböcker åt folket"!!


Kommentarer
Sandra

Underbara dig!!

Vad jag förstått så är Comhems service konstruerad av någon tame fn dummare än en blondin *se jag är en blondin ;o)

Skulle idag kunna lägga till ett motto: "bort med Comhem FÖR folket"

Tack för en fantastisk blogg

2011-06-28 @ 01:29:56
Suddan

Jaadu...jag satt bara och gapade av förvåning :-D

Helt sjukt och jag blir aldrig klok på alla dumheter. Gillar ditt motto mer än mitt hahaha ;)

2011-06-28 @ 12:42:13
URL: http://suddans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Suddans

En titt in i ett snurrigt huvud som ställer alldeles för många frågor och som uppenbarligen kräver för mycket av sitt samhälle.

RSS 2.0