Mål med mening! 29/12-2012-

Även detta år går mot sitt slut...som alltid så funderar jag mycket på det som hänt under det gångna året, saker jag uppnått och annat jag misslyckats med. Kanske alla gör så?
Jag summerar, värderar och planerar.
Det här året har i stort handlat om att stå.
Att stå på stadigare mark, känna in sig i allt det nya och att hinna ikapp.
I de flesta avseenden har jag lyckats men när det gäller andra har jag misslyckats alldeles bedrövligt!
Ett av de misslyckandena är att jag ännu inte lyckats hitta mitt skratt. Vet inte hur det kunde försvinna så spårlöst men jag tänker inte sluta leta...en dag så kanske...?
Det finns ju så klart tankar om vad jag vill fylla nästa år med. De som känner mig vet ju att jag av princip är emot allt vad nyårslöften heter men jag har väl något som kan kallas för nyårsmål istället.
2013 erbjuder så många möjliga mål bara att jag inte riktigt vet vart jag ska börja? Känns som om jag har "kabelhärvan Arnold" framför mig och vilken kabel jag än försöker frigöra först snurrar bara fast de andra hårdare. Egentligen ska man ju inte klaga! Att ha mycket framför sig är ju avsevärt mycket bättre än att inte ha något att se fram emot :)
Allt från verkligt allvarliga och viktiga mått och steg ner till banala ting som enbart glädjer mig...mmm man lär få jobba upp ångan en hel del för att klara av alltihop!
Jag älskar Nyår, jag älskar att stå där i den svarta natten som lyses upp av alla dessa glittrande fyrverkerier och känna kylan bita i kinderna...när jag drar in luft och känner doften av champagne och krut så myser jag inom mig själv i förvissningen att nu, just nu, inträder ett nytt år fyllt av löften.
Denna stund är den mest rentvättade stunden på hela året. Allt det gamla bakas ihop till trevliga lärdomskakor och man får chansen att göra en "do-over".
Jag hoppas på många "do-overs" och jag hoppas på många lyckliga stunder för de mina.
 
Dagens ord: "Mål".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Suddans

En titt in i ett snurrigt huvud som ställer alldeles för många frågor och som uppenbarligen kräver för mycket av sitt samhälle.

RSS 2.0