Exempel på den manliga hjärnan! 28/5-2010-

Igår kväll satt jag och hängde på Facebook och när jag scrollade igenom mina gamla inlägg hittade jag ett gammalt inlägg som var kul redan då och det hade inte tappat sitt underhållningsvärde nu heller!

Ett exempel på hur den manliga hjärnan fungerar: Jag bad min 14-årige son att köpa med sig hem 3 dl gräddfil och vad kommer han hem med??? 3 dl grädde och 3 dl filmjölk?!?! :-D
Grädde OCH fil blir inte per automatik gräddfil darling....det enda som blev rätt var måttenheten på 3dl, kan tänkas bero på att den manliga hjärnan lättare hanterar logik och matematik eller?? :-P

Dagens motto: "Tänk efter före".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Suddans

En titt in i ett snurrigt huvud som ställer alldeles för många frågor och som uppenbarligen kräver för mycket av sitt samhälle.

RSS 2.0