Talanger och tårar! 14/5-2010-

I en liten del av Stockholm huserar jag i mitt lilla krypin, och en stilla vårkväll som denna bunkrade jag upp med iskall hallonsaft och roasted garlic chips.
Hundarna var trötta och dåsade på golvet, katten var uppflugen på bokhyllan och sov, barn nummer 1 var fullt upptagen av sitt eget liv och barn nummer 2 sov sött.
Slökollade mig igenom Talang som sänds i TV4 och jag hittade (naturligtvis) en hel del att reta mig på ;).

Bert Karlsson....*suckar och himlar med ögonen*.... Om man har så mycket pengar att man har råd att klä alla sina innertak i huset med vit mocka som uppskattningsvis måste ha gått på MINST 50.000:- så fattar jag inte varför man inte tar en slant och går in till en tandläkare och säger: Typ blås ut hela skiten och lägg in nytt, en sorts "gör om, gör rätt".
Till mannens försvar måste dock sägas att han kan den branschen och han vet vad han talar om, min personliga åsikt är dock att det skulle vara lättare att ta till sig det han säger om det kom ur en vackrare mun :).
Sen den andra snubben i juryn då?? Vet inte vad han heter men han försökte i ett avsnitt glassa med att han är manager till Dolph Lundgren och om jag vore som honom så skulle jag inte tala så högt om det.
Det är ingen merit liksom för Dolph "jag e så jävla amerikansk att jag smäller av" Lundgren var ute efter en enda film och det var Rocky 4 som kom någon gång under sent 80-tal om jag inte minns fel?
Charlotte "Prillan" Perelli...hon är råbra!!
Duktig sångerska, snäll och vänlig och ger ett genuint intryck men har hon inte liiite konstigt ansikte??
Hon ser bra ut men ändå ser hon litegrann ut som en morphning mellan sig själv och en alien.
Jag tror det är hennes stora ögon som gör det...eller så var det nåt i chipsen hehe.

Tårarna sprutade ur mina ögon när Jill, 14-åring som brottas, sjöng ett klassiskt stycke. Så vackert och så rent...det var ren njutning för mina öron att lyssna på hennes 2,5 minut på scen.
Om inte den flickan blir vår nästa stora sopran i Sverige så vet inte jag vad som hänt med folks öron.
En annan sak som feministen inom mig applåderade i den stunden var att jag får vara med om att se en generation flickor växa upp som kan hålla på med brottning OCH sjunga klassisk musik. WOW!!
Framstegen sker med myrsteg mina vänner, men lika oundvikligt som en tornado så sker det.

Dagens klipp: http://www.youtube.com/watch?v=6t9IntzBn8w


Kommentarer
Disa

Du är helt underbar. Du skriver skitbra! Hahaha / Disa

2010-05-22 @ 12:13:53
Suddan

Tack så hemskt mycket!!

Betyder en hel del att du/ni säger det.

Jag tycker att du, din lilla sångfågel, ska ställa upp i Talang och visa dom hur det går till när en riktig talang sjunger ;)

Ha en trevlig helg och hälsa familjen!

2010-05-22 @ 18:20:52
URL: http://suddans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Suddans

En titt in i ett snurrigt huvud som ställer alldeles för många frågor och som uppenbarligen kräver för mycket av sitt samhälle.

RSS 2.0